Pola miliona KM za odbranu Srpske ili mazanje očiju

Sada je svima očigledno i jasno da su ATV priče o branjenju interesa Republike Srpske, tek puko mazanje očiju.

Republika Srpska 12.09.2021 | 08:00
Pola miliona KM za odbranu Srpske ili mazanje očiju

Kako piše Žurnal, dok prenose naše tekstove koji odgovaraju uređivačkoj politici vrhovne porodice Dodik u Republici Srpskoj, mijenjaju njihov sadržaj i ne navode izvor informacija, dok se dijelu javnosti predstavljaju kao profesionalan medij, banjalučka Alternativna televizija, kako bi rekao SNSD-ov narodni poslanik Srđan Mazalica, „vlast doživljava kao sisu“. 

Otkako je vladajuća porodica zagospodarila eterom, tenderski ugovori se nižu, a samo od početka ove godine do danas ATV je dobio 24 javna posla vrijedna ukupno 516.932 KM sa PDV-om.

Prigovaraju gradonačelniku Banjaluke Drašku Stanivukoviću, a vrlo često rukovodstvo televizije, sa podobnim uredništvom na čelu, potpisivalo je sa javnim sektorom upravo ugovore čije su vrijednosti procijenjene do one zakonske granične od 7.020 KM sa uračunatim PDV-om. Dakako, ATV-u institucije, javna preduzeća i ustanove plaćali su – promociju.

Zanimljivo, ako nisu bili direktno dodijeljeni poslovi, onda je na tendere većih vrijednosti pristizala mahom jedna ponuda, koja je svakako bila i prihvatljiva.

No...

UGOVOR PO UGOVOR

Vrlo je važno da se „Elektrodistribucija Pale“, na čijem je čelu Aco Stanišić, kadar koalicionog DEMOS-a, promoviše upravo u programu ATV-a. Početkom januara ugovor je potpisan na tačno 7.020 KM. Stanišiću nije problem da prekrši Zakon o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine, a to svakako ne smeta ni „poštenoj borbi za javni interes“ ATV-a, pa je 20. jula, za istu namjenu, potpisan još jedan – 23.400 KM.

U Laktašima ništa novo. To ništa svakako bi trebalo snimiti po ugovoru od 8. marta – za 12.987 KM, a promocija ničega Ministarstva saobraćaja i veza Republike Srpske koštala je 3.000 KM. Ništa se ne propušta pa ni 80 KM i 500 KM od Zavoda za statistiku Republike Srpske.

Marketing Alternativne televizije podržavaju i Hidroelektrane na Vrbasu sa 950 KM, po ugovoru od 31. januara, a istim iznosom i Opština Novi Grad. Rad ovog medija pomaže i zvornički gradonačelnik Zoran Stevanović, koji tvrdi da su njegove izborne pobjede rezultat toga što se „saživio s ljudima“. Nakon što je vrijednost televizijskih usluga procijenio na 94.600, a samo ATV poslao ponudu, iznos identičan onim iz prošlih godina, 35.100 KM, „legao“ je na račun. Procjena i dodijeljeni ugovor nisu u skladu sa Zakonom.  

Svi koalicioni partneri vladajućeg SNSD-a udruženi su kada je u pitanju tendersko finansiranje televizije sa njima idealnom uređivačkom politikom. „Autoputevi RS“, na čelu sa Dušanom Topićem iz DEMOS-a, platili su pripremu video spota o prednostima elektronskog plaćanja putarine. Direktnim sporazumom – 6.435 KM. U junu je i u derventsku upravu stigla jedna ponuda za promovisanje i ugovor od 14.882 KM potpisan je sa – ATV-om.

Univerzitet u Banjaluci, koji je pao za 800 mjesta na svjetskoj rang-listi visokoškolskih ustanova i nalazi se na 3.843. mjestu, nema čime da se ponosi, ali se uredno promoviše. Na ATV-u, naravno, za 6.435 KM. Istovremeno, vlastite propasti ne stide se ni „Željeznice RS“, sa dubiozom od 96,9 miliona KM, zato snimaju promocije, a za šta je, opet, najbolja Alternativna televizija - 35.100 KM.

U tenderske majstorije za pod lupu, kada se tužioci jednom probude, spadaju i dva ugovora između Hidroelektrana na Trebišnjici i ATV-a. Po prvom potpisanom u maju, oglašavanje je koštalo 500 KM, a onda je stigao i jednogodišnji okvirni sporazum od 23.400 KM. Ponuda - samo jedna!

I svježi SNSD-ovac Boris Jerinić trenira bahatost i, kome treba, plaća vlastitu fotelju. Nakon što je odlučio da iznajmljivanje četiri automobila plati gotovo milion maraka, odlučio je da „promoviše svoj rad“. Ponudu šalje samo ATV, a na ugovoru je cifra – 117.000 KM. I gradonačelnik Prijedora, SNSD-ov Dalibotr Pavlović za promociju daje 49.996 KM.

Unosne ugovore Alternativne televizije i javnog sektora spadaju oni sa opštinom Sokolac – 7.020 KM, Elektroprivredom RS – 52.650 KM, Vodama Srpske – 4.680, Lutrijom RS – 46.800 KM, Elektrodistribucijom Doboj – 35.100, Gradskom upravom Gradiška 25.740 KM, a družini iz javnog sektora pridružio se i načelnik Trnova Dragomir Gagović.

OD STANKOVIĆA I RADIŠIĆA DO DODIKA MALOG

Slobodan Stanković, vlasnik imperije „Integral“ i kum Milorada Dodika, krajem 2017. godine, za 56 odsto udjela u ATV-u isplatio je oko četiri miliona KM. Prvo je uplatio avans od oko pola miliona KM, a u posljednjoj nedjelji decembra 2017. i ostatak od četiri miliona maraka.

U međuvremenu, Igor Dodik, sin Milorada Dodika, člana Predsjedništva BiH, kao predstavnik kapitala „Integrala“, pojavljivao se na sastancima sa novinarima.

U martu 2019, prema pisanju „Capitala“, “Grand trade” presuđenog kriminalca Mile Radišića postao je vlasnik 24 odsto, dok je većinski vlasnik sa 51 odsto učešća „Integra inženjering“ u vlasništvu Slavice Stanković, Slobodanove supruge. Nešto udjela imala je i firma „K-2“, koju u maju ove godine kupuje, ni manje ni više, nego „Prointer“, koji u svojim redovima, a po priznanju oca Milorada, ima najpoznatijeg saradnika – Igora Dodika.

„Prointer“ je prethodno kupio od „Integre“ i „Grand tradea“ većinski udio i tako u potpunosti preuzeo Alternativnu televiziju.

TENDERSKI RAST U KRILU VLASTI

Poređenja radi, u ciframa to izgleda ovako:

Od 2015. do danas lokalna banjalučka televizija sa javnim sektorom sklopila je ukupno 186 ugovora vrijednih 1.911.258 KM.

Od kraja 2017, kada je formalno preuzeo Stanković, do danas broj ugovora iznosi 164, a vrijednost 1.591.328 KM. Od tog broja ovom mediju direktno su dodijeljena 123 posla vrijedna 582.186 KM Tome svakako treba dodati i podatak o šest netransparentnih pregovaranja bez bojave obavještenja u javnosti, što su opet direktni ugovori veće vrijednosti – 175.266 KM.  

Zaključak je jednostavan – dok su se novinari bavili svojim poslom, oglašavanje i promocije bile su rijetke, tek 22 ugovora vrijedna 319.930 KM. S promjenom političkog kursa, nizanje stiže i cifru od skoro dva miliona KM.  

Kako bi „novinari“ ATV-a zaključili na Žurnalovom tekstu, kojeg su bez potpisa prenijeli –

Sada je svima očigledno i jasno da su ATV priče o branjenju interesa Republike Srpske, kao i onog građana u njoj tek mazanje očiju.

(Žurnal.info Foto: ATV)

Komentari / 30

Ostavite komentar
Name

uh

12.09.2021 08:41

Dodik ,,,,upropastio si RS. krades je 20 god. dosta je mrs napolje ti itvoj olos

ODGOVORITE
Name

Borac

12.09.2021 11:02

Sta kaze rudonja. Svi su izdajnici,samo on brani RS. Sve pokrao i raselio. Lopov i lazov,nevidjeni.

Name

RE Borac

12.09.2021 13:34

Znaš li koja partija se kitim da je stvorila Rep.Srpsku. Čime su stvorili i ko. Kriminalci i seljačine, koji su se krili po šumi u glumili vladu u vikendicama u šumama oko pala. Glumili kabadahije, dok su borci ginuli, krali i vodili narod u smrt. Tebi tzv borac treba takva vlast, samo napred.

Name

Atv je stranacka tv

12.09.2021 09:00

Rezimska, lazljiva, jeftino propagandn

ODGOVORITE
Name

re RE Borac

12.09.2021 14:04

A tebi trebaju ovakvi koji ubijaju,raseljavaju i zadužuju srpsku djecu.Mora da i ti imaš dobre koristi kad ih braniš.

Name

ATV je sada

12.09.2021 09:12

kao novi Prointer, oni sve dobijaju, a informativnne emisije su im tabloidno- tracerskog tipa. Kakva vlast, takvo im je i propagandno glasilo .

ODGOVORITE
Name

realnost

12.09.2021 09:20

Ma kakva "kumstva", radi se o mafiji MD-a!

ODGOVORITE
Name

ХХЗ

12.09.2021 09:24

Да се ово дешава у С.Кореји Одавно би били на робији.

ODGOVORITE
Name

Empirija korupcija

12.09.2021 11:48

Kako to mislite..?! Pa u North Korea niko iz vladajuće familije i dinastije Kim, nije na robiji. Kao ni ovdje iz familije Dod ik. Zaštićeni su. Isti su. A i narod ih ne da.

Name

TEŠKO NAMA

12.09.2021 09:27

Ako je ATV tu da brani interese RS onda je RS osuđena na nestanak.

ODGOVORITE
Name

koliko ste

12.09.2021 09:34

jadni da napadate drugu novinsku kucu, ha ha ha nek su vam vratili kako treba. Sve je to kriva vasa husdcacka i zavadilacka politika u kojoj pljujete SRpsku i srbe. Sad neka vam se oglasavaju muslimani i hrvati , hvala gradjanima sto vide ko je tv bijeljina.

ODGOVORITE
Name

Re

12.09.2021 11:03

Zemljače, tvoj vođa zastupa Hrvatske interese više nego neki Hrvatski Političari. O čemu ti ? Žalosno, sa takvima polupismenim kao ti, lako je manipulisat, ili ti od njih imaš neku ličnu korist, pa ih braniš. Ovo drugo mogu i razumjeti.

Name

Dosta je bilo

12.09.2021 11:23

Dno dna, nema se sta tu dodati, od bna niko nista bolje nije ni ocekivao, ne prezaju od najstrasnijih konstrukcija, ljaganja na ljude, porodice a sada evo i na konkurenciju. Treba rijesiti tu pricu jednom za sva vremena, dosta je nama trovanja od strane umobolnika, reketasa i kriminalca vladimira trisica, organi RS da reaguju i to govno odstrane sa ovih prostora da mozemo konacno zivjeti normalno

Name

Pozdrav ante

12.09.2021 11:24

Mi Srbi kazemo manipulisati, ne znam kako je kod vas hrvata

Name

Narode

12.09.2021 09:36

USTANI O I NA ULICE.. OBJAVIO RAT. VLASTI I DODIGU ŽELJKI I ZORKICI VISKOVICU SPIRICU IGORU GORI I I OSTALIMA.. To su kriminala familije.. Pozovi o visokog predstavnika da radi.. Pozovi o strane studije neka rade...

ODGOVORITE
Name

Da

12.09.2021 09:52

Koliko ja ovo razumi ovi svi ugovori su CISTI KRIMINAL I KRADA NARODNIH PARA OD VLASNIKA.

ODGOVORITE
Name

Ne

12.09.2021 11:07

Na žalost, sve je legalno i transparentno. "Vlast" pravi zakone po sebi, ne po Narodu.

Name

Marko

12.09.2021 10:07

Prolazi zivot u stalnim tenzijama, u stalnom iscekivanju, u stalnim lazima i obmanama. Dodik nas je sve drogirao i upravlja s nama. A drugi narodi odose u buducnost.

ODGOVORITE
Name

Sasa 54

12.09.2021 10:34

Mi nepisneni krkani za ovu vrstu ugovora kazemo REKET

ODGOVORITE
Name

Re

12.09.2021 12:29

Gdje su oni tu je i reket. Sve gule sa nasih ledja. Nenormalno je da to narod dopusta i gleda godinama i nista. A mafijasi sve bahatiji, pohlepniji, zarobili cijeli sistem i provode teror nad nama, u skolama, u bolnicama, u medijima, a sve poluge drustva su zarobili

Name

Gasiti atv

12.09.2021 10:58

ATV je veoma losa tv sa losom uredjivackom politikom. Kada se javi ona novinarka iz Istocnog Sarajeva,1 stvarno da covjek poludi. Nikada se mozda nije pojavila losija novinarka na nekoj tv.

ODGOVORITE
Name

Razjareni SNSD-Bik

12.09.2021 15:05

Cekamo Severinu da nam krv prokljuca u zilama!

Name

40 Britanskih obaveštajaca...

12.09.2021 11:37

Najviše su uništilu RS-u, oni koji se predstavljavu kao njeni "zaštitnici i branioci", a među njima je "glavni" baja"!

ODGOVORITE
Name

Pale

12.09.2021 13:36

Mi sa Pala smo zaštitnici i stvaraoci Republike Srpske. Da nije bilo Pala, ne bih bilo ni RS

Name

Het

12.09.2021 11:40

Sta je to za pojedine direktore izdvojiti, za njih nista nije sveto ni u reorganizaciji firme na cijem su celu. Kod tih direktora kadar je konobar , kuvar, geograficar, hemijski tehnicar, a struka bez razlike na strucnost can iz firme.

ODGOVORITE
Name

Re

12.09.2021 12:30

A direktori su partijski poslusnici

Name

Niko

12.09.2021 12:01

Samo mi je zao tih ljudi sto vode tu nazovi televiziju,da li su oni svjesni da kada padne vlast da ce ostati na ulici!? Televizija kao televizija sa ne zanimljivim programom i signalom,televiziju koju ni njeni zaposleni ne gledaju...

ODGOVORITE
Name

Mister

12.09.2021 13:11

Meni je ATV prilično OK, imaju dobre serije, poneki sportski sadržaj. Politiku ne gledam niti me interesuje.

ODGOVORITE
Name

BOB ROCK

12.09.2021 13:11

Ako nam je dovoljno pola miliona za odbranu RS, aj da damo još pola pa da vratimo i visoku krajinu, a još milion da vratimo kninsku krajinu a još milion za KiM

ODGOVORITE
Name

Ivan Lacković Kroata

12.09.2021 13:46

Meni je lično drago što se Srbima ovo dešava jer je to plaća za naše proterivanje iz Banjalučkog kraja. Sad uživajte u vlastitoj diktaturi jednog konvertita.

ODGOVORITE