Војни полигон није мјесто за вјерске обреде

"Није прихватљиво полигоне за обуку и стрелишта на овај начин користити за вјерске објекте и то стављати у први план".

Босна и Херцеговина 21.09.2020 | 10:04
Војни полигон није мјесто за вјерске обреде

"Здравље људи мора да буде на првом мјесту и важније је од било какве вјежбе и било чијих амбиција и није прихватљиво полигоне за обуку и стрелишта користити за вјерске објекте и то стављати у први план", рекао је замјеник начелника Заједничког штаба Оружаних снага Босне и Херцеговине Гојко Кнежевић.

Кнежевић је истакао да реализација вјежбе "Динамичан одговор 2020" на Мањачи код Бањалуке, чији је циљ оцјењивање достигнутог нивоа оперативних способности батаљонске групе лаке пјешадије, према том концепту у условима пандемије свакако носи бројне ризике.

"Било је опречних мишљења о питању њене реализације у овим условима. У припреми су предузете значајне епидемиолошке мјере које ће надгледати тим за праћење њиховог поштивања, а који чине љекари. Ток и завршетак вјежбе зависиће од запажања и извјештавања тима за праћење. Здравље људи мора да буде на првом мјесту и важније је од било какве вјежбе и било чијих амбиција", рекао је Кнежевић за "Глас Српске".

Коментаришући чињеницу да су војници на Мањачи клањали џуму, те у вези са тим изјаву начелника Заједничког штаба Оружаних снага БиХ Сенада Машовића да су вјерска права загарантована свим припадницима, као и свим грађанима, Кнежевић је рекао да је то тачно, али да се то не смије злоупотребљавати.

Он је напоменуо да се вјерски обреди се обављају у вјерским објектима или у за те обреде посебно уређеним просторијама унутар појединих касарни.

"Није прихватљиво полигоне за обуку и стрелишта на овај начин користити за вјерске објекте и то стављати у први план. Нико нема ништа против задовољавања вјерских потреба, али ово је имало сасвим други циљ и потпуно јасно показује шта је коме стварни приоритет. Обред служи за задовољавање вјерских потреба појединца, а не за снимање и објављивање на друштвеним мрежама", нагласио је Кнежевић.

Видео снимак како бошњачки војници ОС БиХ на Мањачи клањају џуму:

(БН/Срна)

Коментари / 91

Оставите коментар
Name

коментар

21.09.2020 08:33

ааааа, имају људи право ДА СЕ МОЛЕ ГДЈЕ ГОД ХОЦЕ! ДОСТА ВИСЕ ПРЕ*****!!!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Коста

21.09.2020 09:53

НЕ МОЗЕ НИКО ОДРЕДЗИВАТИ СТА ЦЕ ВОЈНИЦИ РАДИТИ У СВОЈЕ СЛОБОДНО ВРИЈЕМЕ И ДОБРО БИ БИЛО ДА СРПСКИ ПОЛИТИЦАРИ ОЛАБАВЕ МАЛО. А СУКОБЕ УНУТАР СУПРОСТАВЉАНИХ СТРАНА ВОДЕ У СКУПСТИНИ РС.

Name

Ре

21.09.2020 10:56

Дај мало о економији о гладном становниству. Је.о им Пас матер висе политицку пљацкаску!!!

Name

Нострадамус

21.09.2020 11:06

Свако има право да вјерује и да се моли богу односно Алаху.Али ово је до краја омалозавању и вјере и нације и самог Бога односно Алаха.Да сам муслиман било би ме стид овако радите како хоцете јер немате ни вјере ни образа ни културе.

Name

Борац

21.09.2020 11:12

Сто се буните? Рудоња је све дозволио.

Name

Коки

21.09.2020 11:25

Требају сви да се моле Богу ста ту смета

Name

Грунф

21.09.2020 11:32

Свако има право да се моли Богу то је јасно али како це велики НАТО пакт ускладити своје активности у борбама сиром муслиманског свијета? Лако у своје редове исто стави муслимане из БиХ тако да за вријема намаза сви клањају и борба се прекида док молитва траје. До сада сам мислио да је НАТО нека фамозна организација али то су обицни кокосари и сецикесе.

Name

Те Нострадамус

21.09.2020 12:30

Је ли те цега стид као србина?

Name

ре коки

21.09.2020 12:52

Засто да се молимо.Коме,кад је икоме бог услисио молитве.Немој бити наиван,то су прице за малу дијецу.Одрасти вец једном.А молитви је мјесто у вјерским објектима ако смо вец секуларна дрзава а не на јавним мјестима

Name

Нострадамус

21.09.2020 13:00

Ја сам Србин који представља сам себе и нема због цега да ме буде стид.Да ли сте задовољни са одговором.Да појасним да нисам против који то обављају на тај нацин.

Name

Нострадамус

21.09.2020 14:25

Јос да додам да сам модерни Србин православац са стољетном традицијом.Славим Св.Архидјакона Стефана по традицији скромно супа сарма од меса само свињско пецење.На руцак ми буде и муслиманска односно босњацка фамилија без икаквих изузетака такодје модерни знаци једу свињско месо.Модерно и традиционално немам цега да се стидим.Лп

Name

деда

21.09.2020 22:53

Нострадамус тако се гради пријатељство и постовање.Браво свака ти цаст Поздрав од Деде....ај здрави и зив бијо мајци

Name

Нострадамус

22.09.2020 16:08

Хвала деда и свако добро Вам зелим.

Name

Кика

21.09.2020 08:41

Вјерски обред је њихово право, као и наша молитва у цркви. Само, нама нико није крив што ми то никако или ријетко користимо. Код њих је то другачије, људи се зближавају на тај начин друже. То се омасовљује јер они "вуку" једни друге. Ми само гледамо како бисмо се варали, лагали међусобно.Они граде своју државу, ми своју, крвљу плаћену, разарамо и уништавамо а све са великим вођом на чему. Немам ништа против док је у питању вјерски обред, а ако буде нешто више од тога имамо људе који су дебело плаћени да раде свој посао.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Гојко

21.09.2020 08:46

Иди кући (у пензију) генерале, давно ти је вријеме било!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Крле

21.09.2020 08:48

Сад брацо православна са Мањаце, Хан Кола и остали оловке у руке и гласајте за Бурлу па це и џамија осванути тамо гдје никад није била

ОДГОВОРИТЕ
Name

Фрки

21.09.2020 08:49

А која фрка због тога сто људи који говоре исти језик моле се Богу на другацији нацин па како би били у Еу са јос 27 земаља и ко зна колико разлицитих националности регионалних и дрзавних и религија обицаја и свега др.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Нострадамус

21.09.2020 11:08

Фрка управо је то проблем сто се у ЕУ тако не понасају ма цим предју Саву они су другацији.

Name

Реално

21.09.2020 08:49

Немам ништа против да се забране вјерски обреди у војсци - али сви, досљедно. Али тражити да се забране једним а дозволе другим је предизборна глупост и крај приче.

ОДГОВОРИТЕ
Name

БЛ

21.09.2020 10:06

или це се забранит или це се сви исто третират, не мозе да једни на једном мјесту могу, други на другом не могу.

Name

Саса

21.09.2020 08:51

Пустите људе на миру ви задрти лопови.Скола,вјерски обреди без обзира на вјеру је у сваком слуцају боље него убијања и свакодневна политицка пљацка од вас мафијаса.Кад крадете из касе од народа којем треба за хљеб није вас срамота.Само хускате народ на негативно да би вама било сто боље и даље се уцврстили на власти.Требало би вас све покитицаре на Голи Оток.Тито је био за вас тата мата и нисте смјели тако да одскацете од нормалног народа.Медјутим дјаво је сада превисе пустио своје зиле и полахко би ттебало их сасјеци али до корјена и то под хитно.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Прле

21.09.2020 08:52

Какав смо то народ постали Све нам смета!! Нека клањају бас ме брига, имамо ми много вазнијих проблема ( мада молити се Богу није никакав проблем него људски обред који треба цијенити ) у нашим животима . Стварно смо постали као неке Баке старе само се несто бла бла бла, а толико других одвратних ствари пролазе без запазања.

ОДГОВОРИТЕ
Name

А

21.09.2020 08:52

Значи ово је чиста провокација а не обред. Него шта србенде раде док ови упражњавају своје вјерске обреде? Срање, обично срање и вјежба и њени учесници. Ииии, заборавих приупитат има ли и Хрвата на овој вјежби. Њих нико и не помиње к'о да их Бог ни дао није.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Знај

21.09.2020 08:55

Није мјесто ни у школи, па сте пустили међу дјецу и дијелити их по вјероисповијести!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Славко

21.09.2020 08:58

Ни војске ни постовања..ово је по мени велики терет за БиХ. Трошак без бенефита. По мени је то Рак који додатно гризе БИХ. Многи од нас који су јос дотакли ЈНА, знају да је то био механизам који је за 40 година "појео" стотине Милијарди УСД и да су управо кад је требало 1991 године да оправдају постојање, да штите Уставни поредак, показали да је то празна љуштура. Ти силни Генерали и други официри су били једна скупина неспособних штеточина која је само добро живела од свог нерада. Сматрам да је молитва један маркетинг који ОС неби требали да имају, и да је то провокација, односно доказ каква је то војска...чему она служи. Ја би то све распустио и појачао ентитетске Муп-ове.

ОДГОВОРИТЕ
Name

ВОЈСКА ЈЕ ПОТРЕБА

21.09.2020 09:49

Врло добро а успут толико глупо да негира оно врло добро гос.Славко

Name

Ре Славко

21.09.2020 11:50

Политика стити уставни поредак,војска изврсава наредења политицара.ЈНА је испостовала наресења српских политицара остале занемарила,кад су се појавили сесељевци и остале брадате сподобе у њиховим редовима тад је престалаа бит ЈНА

Name

Нострадамус

21.09.2020 17:27

@Славко.У потпуности се слазем с'васим мисљењем.Па и ова војска се распада цим додје до било каквог унутрасњег сукоба.И Војска и Дрзава са унутрасњим сагоријевањем крај прице.

Name

Дуоо

21.09.2020 08:59

Ајде генерале не млати глогово грање и ми смо се у рововима Богу молили!

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 17:44

Да, у рову, а не на њиви и не наочиглед припадника друга два народа.

Name

деда

23.09.2020 00:43

за Директ јер се мозда стидис сто си србин па се не молис богу на оциглед друга два народа ,кад си тако скроман сто толико онда критикујес та друга два народа на сав глас ста год да ураде ти увијек надјес неку замјерку ,ја лицно мислим да си ти велики нацијоналиста и да редакција треба да санкционисе твоје коментаре,јер су увриједљиве прироне ....ај здраво

Name

Мујо

21.09.2020 08:59

И?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 17:46

Ето нас да се молимо код вас. :)))

Name

Роки

21.09.2020 09:02

Република Српска (иако није независна) је земља слободе и сви имају право слободе вјероисповијести, а нарочито Срби муслиманске вјере. Нека браћа клањају гдје желе и кад желе!

ОДГОВОРИТЕ
Name

бурке

21.09.2020 10:05

Чобане,ко теби укључи интернет...

Name

Босњак

21.09.2020 09:02

Ста је проблем то је наса војска

ОДГОВОРИТЕ
Name

Кики

21.09.2020 16:23

Аскер, на мјесту ра-хат.

Name

333

21.09.2020 09:05

Командант ових војника је Радован Илић. Шта он ради?

ОДГОВОРИТЕ
Name

555

21.09.2020 11:10

Једе баклаве по Сарајеву. Његова преокупација су прекоманде и мировне мисије, остало га не занима!

Name

777

21.09.2020 16:17

А ста би га требало занимати??? На Мањаци се под истим условима могу сви помолити Богу и једни и други и треци и остали...ста је овде спорно??? Нигдје у закону није забрабјена молитва на јавном мјесту а камоли у горњим Пицкинцима на Мањаци.

Name

Директ

21.09.2020 17:52

Законом о Оружаним снагама БиХ је дозвољено обављање вјерских обичаја у Оружаним снагама, док за обављање вјерских обичаја гдје стигнеш, то није.

Name

Ре Дирек

22.09.2020 02:24

А ти си бас струцњак.. У слободно врјеме смијес се молит Богу гдје хоцес..

Name

Директ

22.09.2020 09:37

Ни ту не можеш свугдје, пошто свугдје је широк појам.

Name

Ма

21.09.2020 09:06

За овакве појаве су криви титови миљеници и епигони Трници који су му продали дједовину педесетих на Мањаци, а сада ходају ко мува без главе и вицу зивио Миле - ваљда зато сто је довео нато и продао Јасеновацку градју.

ОДГОВОРИТЕ
Name

555

21.09.2020 11:08

Једе баклаве по Сарајеву. Његова преокупација су прекоманде и мировне мисије остало га не занима

Name

Аа

21.09.2020 09:12

Е моји срби, моја мањачо шта си дочекала...

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

21.09.2020 12:33

Иди брани

Name

Директ

22.09.2020 09:40

То је резултат Додикове војне неутралности. Све док Додик буде побјеђивао, ували ће нам и чланство у НАТО на крају.

Name

Војник

21.09.2020 09:20

Коме смета сто су Босњаци клањали дзуму на Мањаци?? Господо ви незнате да на Мањаци имају просторије за мољење и Православаца,Католика и Муслимана....Молитве иду сваке Недеље без проблема и нико о томе неписе по новинама...Засто???

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 12:50

Зато што су то просторије предвиђене за то, док ово је било на отвореном.

Name

За директ

22.09.2020 08:41

Мој ти је савјет,иди тај национализам сто си посио поврати,бити це ти лаксе..

Name

БЛ

21.09.2020 09:23

а касарна козара јесте??

ОДГОВОРИТЕ
Name

Али

21.09.2020 09:26

Сигурно јесте за крсне славе МУП-а, Домова здравља, Јавни установа, школа, болница, општина, мјесних заједница, градова и слично..смијешни сте

ОДГОВОРИТЕ
Name

...

21.09.2020 10:23

Вала баш тако!

Name

Директ

22.09.2020 09:42

Једно је на затвореном, а друго на отвореном.

Name

Марко

21.09.2020 09:29

И ја мислим да је ово имало смисао злоупотребе,управу си генерале.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Горан

21.09.2020 09:31

Ја стварно не видим ста је проблем, па у БиХ живе муслимани? Шта се жели са овим постићи да се забрањује бити муслиман ако си у војсци? Ово је абсурд, цијела полемика, сваки човјек мора да има право на обављање вјерске дужности на начин који њему одговара.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 17:59

Па да, замисли овако, радиш у фабрици, посао уговорен, мора да се ради, кажеш усред посла свом пословођу, одох морам на клањање, вратићу се кад хоћу или у јавној администрацији, радиш на издавању докумената и одеш са посла кад хоћеш и вратиш се кад хоћеш. Ех кад би тако могло. :)))

Name

Нормала

21.09.2020 09:32

Ниста ту не видим лосе Сви имају право на своје вјерске обреде

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 18:00

Само је питање мјеста и поштовања епидемиолошких мјера.

Name

ре

21.09.2020 09:37

није мјесто кад су босњаци у питању? Која је разлика измедју овог и крсне славе у касарни Козара?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 18:02

У касарни је у просторији.

Name

Скептик

21.09.2020 09:39

Који је циљ тих вјежби? Да се одбранимо од некаквих непријатеља? Којих? Русије или Кине??? Ма дај...

ОДГОВОРИТЕ
Name

срб

21.09.2020 09:57

Зна се од кога.Као и до сада стотинама година проблем долази од сусједа и комсија.

Name

Директ

21.09.2020 13:57

Од самих себе. :)))

Name

Ре директ

21.09.2020 14:44

Бас тако.Од Босанаца који размисљају као ти.Кад треба имати користи од дрзаве први сте у реду а на све стране пљујете.

Name

Директ

21.09.2020 15:42

Прескочио си терапију.

Name

ивица дачић

21.09.2020 09:42

Одшколовали смо толико хоџа и попова, мора им се наћи радо мјесто.Није њима мјесто у војсци, али како се замјерити вјерским заједницама кад без њих не можете добити изборе

ОДГОВОРИТЕ
Name

ЗокиМоки

21.09.2020 09:45

Је ли ово вас проблем ? Нема других ? Ово је проблем гдје су особе са маскама или дрзе одстојање и да је 1 м ок је, а није проблем пуни кафици и клубови и свадбе ? Е јесте ми паметни....

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 13:59

На отвореном вирус нема границе.

Name

Едис

21.09.2020 09:48

Ја радим вани на западу, може се реци кршћанској земљи и у мојој фирми има мјесто за молитву никад нико није о томе лоше што рекао, зашто неби у БиХ то могло?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 12:54

Тачно, има мјесто за то, а не свугдје гдје ти падне напамет.

Name

Милан

21.09.2020 10:12

А кад поп долази војсци онда је то у реду ??

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 18:03

Кад нема Короне.

Name

Буха

21.09.2020 10:15

Претпотсављам да овај коментар неце утгледат свјетло дана ал Ето да написем коју. Крама слава полиције,сколе,болница,улица,траве ,бокскриванде итд. Е то није проблем проблем је обављање вјерског обреда. Па сви имају право да се моле богу ако су вјерници .Толко

ОДГОВОРИТЕ
Name

Опозиција

21.09.2020 11:53

То је опозиција па опет гласајте за њих

Name

Директ

21.09.2020 20:37

А ко је сад на власти?

Name

Муња

21.09.2020 11:02

Прво је изненађење да су Бошњаци уопште петком на радном мјесту, то је можда само због вјежбе иначе се зна да петком углавном и не долазе на посао јер (баш) сви морају у џамију у подне, па онда морају кренути раније....и углавном не долазе. Срби их прате (90% њих никада прије тога није узело црквени календар у руке), и гањају сваки могући светац црвено, па и оно мало тамније црно слово, да не долазе на посао. Мало ко зна колико је то легло неспособњаковића и љенчуга.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Потурица

21.09.2020 12:21

Док је нама срба који нас подрзавају у свему, радицемо ста хоцемо

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 12:58

Мерхаба аскер!

Name

Зипа

21.09.2020 12:52

Вјеру треба избацити из свих институција и било цега другог,свако има своје слободно вријеме панека га упразњава како њему то одговара.Зло поциње од дјецији вртицw па даље.Имају вјерски објекти па нека се свак моли своме богу.Ово данас сто се десава је цисто лудило.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Постено

21.09.2020 13:03

Фали нам у БиХ ЗИД ПЛАЦА,да сви плацемо... заједно1

ОДГОВОРИТЕ
Name

Вајнер

21.09.2020 13:14

Ностродамус поздрави маму.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Директ

21.09.2020 18:06

И Вајнерову. :)))

Name

Ре нострадамус

21.09.2020 15:50

Је ли то вас коначан одговор?

ОДГОВОРИТЕ
Name

Нострадамус

21.09.2020 17:09

Да ли треба јос несто да појасним.А овај Вајнер је зло и олос јер да имас културе неби спомињао нецију мајку.Ја овде никоме не спомињем мајку нити фамилију и то би требали сви да слиједе.

Name

Глобал зитизен

21.09.2020 18:39

Аууу која концетрација малоградјана , изузетци опростите.

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре

22.09.2020 07:13

Ста оцекујес од турбофолк нације

Name

Директ

22.09.2020 09:47

И нација (множина).

Name

Аристотел

22.09.2020 06:16

Чим је исповједање вјере изашло из вјерских објеката и кућа ево шта се догађа и код једних и код других и свих осталих.А шта ћемо ми атеисти. Дакле нема се обзира према атеистима.БиХ на жалост није секуларна држава када је на овакав начин дозволила вршење вјерских обреда било о коме да се ради.Тито је знао да такви поступци нису у реду и зато то није дозвољавао и био је ту у праву.Вјера се може исповједати у кући,богомољама и евентуално у Болници када је живот човјека у питању,а на јавном мјесту само ако је живот човјека у питању ! Па онда молиш се свему па и драгом Богу ! Тада се и атеисти помоле за живот човјека !

ОДГОВОРИТЕ
Name

Ре Нострадамус

22.09.2020 16:52

Поред свега набројаног ти внаго једеш... ти ниси ни В од вјерника, скот обични.

ОДГОВОРИТЕ